Zbliża się data Twojego ślubu, a Ty chcesz, żeby zarówno ceremonia, jak i wesele oczarowały gości? Organizacja takiego wydarzenia jest nie tylko czasochłonna, ale I zdecydowanie należy do ciężkich zadań. Wielu z nas nie ma po prostu czasu, aby wszystko dokładnie zaplanować i zadbać o szczegóły – tu z pomocą przyjdzie wedding planner.
Wedding planner – czyli kto?
W Polsce zawód wedding plannera/ wedding plannerki z roku na rok zyskuje coraz większą popularność. Nic dziwnego – coraz więcej par decyduje się na zatrudnienie konsultantów ślubnych. Dzięki wsparciu profesjonalisty dzień ślubu para zapamięta na długo, a wedding planner zaplanuje (nomen omen!) uroczystość od A do Z.
W czym pomoże taka osoba? Można śmiało powiedzieć, że… we wszystkim. 🙂 Do obowiązków wedding plannera należy nie tylko zajęcie się niezbędnymi formalnościami, ale także przygotowanie dekoracji, zapewnienie prezentów dla gości, wybór tortu, zapewnienie animatora czy innych atrakcji dla gości. Pary młode podejmujące współpracę z wedding plannerem mogą liczyć na kompleksową obsługę.
Jak wygląda współpraca z wedding plannerem?
- Na pierwszym spotkaniu zazwyczaj dochodzi do rozmowy, w której para przedstawia swój pomysł na ślub i przyjęcie weselne, a także określa, jaki budżet chce przeznaczyć na uroczystość.
- Kolejnym krokiem jest wybór miejsca, w którym ma się odbyć wesele.
Po wstępnej rozmowie wedding planner przedstawi parze kilka propozycji sal, które wpisują się w wymagania Klientów. Po wspólnym obejrzeniu obiektu i podjęciu decyzji przez młodą parę to właśnie konsultant/ konsultantka zajmie się rezerwacją obiektu dla konkretnej liczby osób, a także wszystkimi formalnościami, które są z tym związane.
Osoby z dużym doświadczeniem w branży zazwyczaj współpracują ze sprawdzonymi podwykonawcami, np. fotografami czy zespołami muzycznymi, a nawet wizażystami. To wedding planner jest odpowiedzialny za podpisanie z nimi umów.
- Kolejną bardzo ważną funkcją, jest koordynowanie dnia ślubu.
Aby ten dzień był niezapomniany, warto stworzyć harmonogram, dzięki któremu niczego nie przeoczymy, a nasze przygotowania będą przebiegały bez zastrzeżeń. Z takim harmonogramem wiąże się również stworzenie budżetu – pozwoli nam to zaoszczędzić pieniądze na często nieprzemyślane i niepotrzebne wydatki. Wedding planner może podpowiedzieć, co faktycznie przyda nam się w dniu ślubu, a z czego możemy zrezygnować.
- Niezwykle ważną kwestią jest układ stołów i usadzenie gości.
Choć wydawałoby się to proste, wiele par ma z tym problem. Konsultant ślubny pokaże nam, która opcja rozmieszczenia stołów będzie dla nas najkorzystniejsza i pomoże w usadzeniu osób przy danym stole.
- Wesele nie może się odbyć bez elementów rozrywki.
Wedding planner pomoże w doborze takich zabaw, które będą odpowiednie dla Twojej uroczystości, zgodne z jej charakterem.
Wedding planner, poza tak oczywistymi kwestiami, które składają się na zorganizowanie idealnego ślubu i wesela, już podczas samej uroczystości koordynuje, czy wszystko idzie zgodnie z planem. Nadzoruje, czy sala i miejsce ślubu są przystrojone zgodnie z oczekiwaniami Pary Młodej, osobiście dopilnuje, aby jeszcze przed ceremonią Para Młoda miała kwiaty i inne elementy dopełniające ich wygląd, a w sytuacjach kryzysowych chętnie pomoże. Wedding planner na bieżąco reaguje na potrzeby gości i Pary Młodej.
Czy warto skorzystać z usług konsultantki ślubnej?
Zastanawiasz się, czy warto podjąć współpracę z wedding plannerem i co ona daje? Przede wszystkim pozwoli Ci to na kontrolę wydatków i przemyślane zarządzanie budżetem, co wiąże się również z oszczędzeniem pieniędzy. Dzięki pomocy profesjonalisty możesz skupić się na celebrowaniu najważniejszego dnia w Twoim życiu, a nie zamartwianiu się, czy wszystko pójdzie zgodnie z planem. Doświadczona osoba, która na bieżąco śledzi trendy, pomoże Ci tak zorganizować uroczystość, aby odpowiadała Twoim wymaganiom.